Успіх

Як провести мозковий штурм: 8 правил

Мозковий штурм – універсальна, корисна техніка. Брейншторминг або мозковий штурм – це пошук потрібної ідеї або рішення через генерування та вивчення великої кількості ідей і пропозицій, від маячних до логічних і конструктивних.

Мозковий штурм я досить часто використовую у тренінгах, при чому не тільки там, де він просто незамінний, наприклад, для розвитку креативності, але і на тренінгах з продажу, переговорів.

Дана техніка – це не лише робочий інструмент тренера або викладача. Мозковий штурм – це повноцінний бізнес-інструмент. Він не коштує практично нічого, крім витрачених 15-40 хвилин час Ваших співробітників. Зате допомагає знайти відповіді на складні питання.

Так як провести мозковий штурм, щоб отримати результат, як не даремно витрать цей час?

Ось базові правила проведення мозкового штурму:

1) Потрібно підготуватися.

Підготувати приміщення, де сторонні не будуть відволікати. Забезпечити всіх стільцями, доступної питної водою, щоб відразу приступити до самого вправи.

2) Розподілити ролі.

Обов’язково повинні бути:

– Секретар – він фіксує всі ідеї на фліп-чаті, дошці або просто аркуші паперу

– Модератор – людина, який веде сам процес

– Інші учасники. Мінімум людини 4, максимум не обмежений. Але, як показує практика, якщо їх більше 15, то краще ділити на групи.

3) Визначити завдання.

Всі повинні розуміти чітку мета – заради чого ми тут витрачаємо час. Придумати ефективну рекламну акцію з нульовим бюджетом, розробити новий крутий слоган компанії, концепцію вечірки для клієнтів, способи оригінального телефонного привітання і так далі.

Існують різні точки зору: озвучувати завдання безпосередньо перед штурмом або за 2-3 дні до нього. Все залежить від складності. Якщо проект великий, то краще заздалегідь, щоб люди встигли подумати. Якщо завдання разова, то ефект спонтанності навіть на руку.

4) Рівність.

У цьому процесі немає керівників і підлеглих. Кожен висловлює свою думку, і думку це враховується в рівній мірі.

5) Беруть участь всі.

Обов’язково кожен повинен висловити ідею, краще декілька. Тут, головне не соромитися. В цілях стимулювання можна навіть ввести приз за найбільшу кількість висловлених ідей.

6) Немає критиці і переходу на особистості.

Навіть здається на перший погляд маячну ідею обов’язково потрібно запротоколювати.

7) Первинна обробка ідей.

Дивимося на зафіксовані ідеї та:

– групуємо їх за змістом, об’єкта, часу і т. п.

– якщо якісь ідеї можна об’єднати в одну – так і робимо

– уточнюємо виправляємо, якщо щось незрозуміло

8) Фільтруємо і групуємо ідеї.

У ході колективного обговорення розносимо ідеї за такими групами:

Перший пріоритет – найбільш важливі, потрібні, до втілення яких приступити негайно

Другий пріоритет – теж важливі, корисні ідеї, втілення яких варто приступити після виконання першого блоку

Третя група – непогані ідеї, які варто відкласти подумати, доопрацювати

Четверта група – інші ідеї, які на практиці навряд чи будуть використовуватися.

Друзі, скористайтеся технікою мозкового штурму. За допомогою неї можна не тільки шукати рішення, але і зміцнити стосунки в колективі і підбадьоритися.

Віра Бокарева, бізнес-тренер, консультант з продажу та особистої ефективності, д. с. н.