Як навчити дітей малювати: покрокові рекомендації, найкращі методи розвитку творчих здібностей та створення ідеального середовища для юних художників
Навчання дитини малювання-це в основному питання спостереження за їх прогресом і пропозиції їм нових методів дослідження. Протягом перших п’яти років життя дитини ваше навчання буде обмежена наданням простору, часу, інструментів і заохоченням.
Навчання через інтерес та натхнення
Мене, наприклад, взагалі не вчили малювати і не збиралися робити так, щоб у майбутньому я могла зв’язати з малюванням своє життя. Тобто, мої батьки не відводили мене в художню школу і курси, хоча я їх про це просила. У той час професія художника, архітектора або дизайнера не була затребувана як зараз, і ті деякі люди, які в той час все таки пішли вчитися малюванню, зараз сидять і сміються над такими людьми як я. Дуже шкода усвідомлювати, що лише віддавши дитину в художню школу можна визначити його майбутнє.
Природний розвиток через малювання
Але не можна все це робити насильно. Діти дуже примхливі і несприйнятливі до порад дорослих істоти. Вони часто хочуть самі вже в дитинстві визначати, що їм потрібно, а що ні.
Саме тому дитині потрібно дати час і просто показати перспективи які бувають при виборі професії пов’язаної з творчістю. Коли дитина сама попросить вас віддати його в школу з художнім ухилом, тоді і варто робити серйозний наголос на малювання. Але не примушувати. Це буде найжахливіша помилка. Художник в людині проявляється від натхнення і бажання висловити свої думки і мрії. Якщо змушувати людину малювати – нічого доброго з цього не вийде.
Створення творчого середовища для дитини
Зробіть арт-зону, якщо ви хочете ізолювати безлад. Приклейте до них папір, щоб вони могли малювати і проливати, і зробіть халат зі старого одягу. Наклеювання паперу на стіл може допомогти маленькій дитині зосередитися на русі малюнка, не утримуючи і не регулюючи малюнок папером. Купуйте товсті крейда і миються маркери, які легко захоплюються.
-
- Діти почнуть свій малюнок з карлючкою. Приблизно два роки каракулі стануть більш контрольованими і повторюваними, і діти можуть почати стискати олівці та маркери між великим і вказівним пальцями для більшого контролю.
- У цьому віці вам запропонують різноманітні художні матеріали. Не зосереджуйте тільки на малюванні з допомогою інструментів: діти можуть малювати, простежуючи картини в піску або формуючи глину і наклеюючи її на сторінку. Купуйте миються фарби, нетоксичну глину, крейду, безпечні для дітей ножиці і багато видів паперу і зберігайте їх в доступному місці.
- Не вчіть мене. Діти розвивають основні рухові навички з кожним каракулем. Вони також розвивають творчі здібності, винахідливість і самовираження. Дитина такого віку не потребує жодних настановах, тільки у визнанні. Посидьте з дітьми, коли вони малюють, поговоріть з ними про їх мистецтві, але не намагайтеся вчити.
- Уникайте імпульсу до виправлення. Маленькі діти можуть малювати червону траву, плаваючих людей і немовлят розміром з будинок. Якщо ви виправите їх, ви пошкодите їх впевненість в собі і переб’єте їх природний прогрес навчання.
Ставте відкриті запитання. Уникайте запитувати: “що це? – при пред’явленні креслення. Замість цього запитаєте: “чи не могли б ви розповісти мені про своє малюнку? “Якщо дитині не терпиться розповісти про своєму малюнку, задавайте більше питань. Дитина може почати додавати більше деталей, коли ви ставите питання. Коли дитина малює репрезентативну роботу, він часто уявляє собі історію, яка йде разом з роботою. Якщо ви попросіть їх розповісти вам більше подробиць своєї історії, це спонукатиме їх намалювати ще більше деталей.
Якщо ви запитаєте “Чим пахне дівчина”, наприклад, вони з більшою ймовірністю додадуть ніс. Якщо ви запитаєте: “самотня собака вночі? – вони можуть намалювати та інших тварин. Цей вид обміну заохочує уяву, вміння розповідати історії і навички малювання.
Процес навчання
Навчання дітей малюванню – це процес, який вимагає не стільки технічних настанов, скільки терпіння, підтримки та створення сприятливих умов для самовираження. Для дітей малювання є способом дослідження світу і власних почуттів. Важливо дозволити їм експериментувати з різними матеріалами та методами, не обмежуючи їх рамками чи правилами.
Якщо ви хочете зацікавити дитину малюванням, створіть вдома арт-зону, де дитина може вільно творити, не боячись забруднити щось навколо. Закріпіть папір на столі або стінах, щоб дитина могла малювати в зручних умовах. Забезпечте дитину різноманітними художніми матеріалами: миються фарбами, нетоксичною глиною, різними видами паперу, крейдою, ножицями, фломастерами. Ось основні матеріали, які варто запропонувати дитині для розвитку її творчості:
- нетоксичні фарби та пензлі різних розмірів;
- маркери, крейда та олівці, що легко змиваються;
- папір різних текстур і кольорів;
- пластилін або глина для ліплення;
- безпечні ножиці для вирізання;
- фарбувальні книжки та шаблони для натхнення.
Діти у віці 2-3 років починають свої малюнки з каракуль, які поступово стають більш контрольованими. Важливо не виправляти малюнки дитини, навіть якщо вони виглядають незвично. Наприклад, якщо дитина намалювала синю траву або величезну фігуру тварини, не варто казати, що це “неправильно”. Такі виправлення можуть придушити її творчий розвиток і знизити впевненість у власних силах.
Замість цього, заохочуйте дитину до розповіді про свій малюнок. Ставте відкриті запитання, які розширюють уяву. Наприклад, замість “Що це?” запитайте: “Можеш розповісти більше про свій малюнок?” або “Що відбувається з цією собакою вночі?”. Це допоможе дитині мислити глибше та додавати нові деталі до малюнка, розвиваючи не лише художні навички, а й уяву та здібність розповідати історії.